القائمة الرئيسية

الصفحات

احدث ملف قنوات نوفا nova ifun lite نايل سات عربي

احدث ملف قنوات نوفا nova ifun lite نايل سات عربي
احدث ملف قنوات نوفا nova ifun lite نايل سات عربي

دخل بيانات الحساب عن طريق الريموت كنترول وهنبدا بعد كده ندخل البريد الالكتروني اللي عاملين به حساب سامسونج وبعد كده كلمه المرور الخاصه بحساب كده احنا دخلنا الحساب عندي على شاشه سامسونج طبعا انت لو موجود عندك حساب اصلا على شاشه سامسونج فما بتحتاجش الخط، 5555 ،وه اللي احنا نفذناها هنبدا نكمل باقي الاعدادات هنا بنضغط اوكي على نكست بعد كده بتبدا تظهر معايا ثلاث اختيارات ازاي ان انا اقدر استخدم المساعد. الشخصي، 6666 ، بيكسبي هل من خلال الريموت كنترول فقط او من خلال الريموت كنترول وعن طريق الشاشه وهي شغاله اقدر استخدم المساعد الصوتي او من خلال ومن خلال الاوامر الصوتيه عن بعد.

 والشاشه شغاله وكمان عندي ثالث حاجه والشاشه مقفوله اقدر ان انا استخدم المساعد الصوتي الافضل ان انا اختار الاختيار الثالث لو ح مقفوله فهنا هنيجي عند ا، 7777 ،لاختيار الثالث وبنضغط اوكي او سلكت وبننزل نضغط اوكي عند نيكست احنا هنعمل ليتر وبعد كده نعدي الخطوه دي كده انت اصبح بيكس بي جاهز معاك للاستخدام هنبدا. نجرب، 8888 ، من خلال الريموت كنترول نفسه هنضغط على الميكروفون ونبدا نتكلم يوتيوب زي ما واضح كده قدرت ان انا اوصل لليوتيوب من خلال الريموت كنترول هننفذ امر ثاني اتش.


1111


 دي ام ايبيحولني لاتش دي ام ايتي في بيحولني كنترول ونبدا نجرب ننفذ اوامر صوتيه من الشاشه نفسها علشان انفذ اوامر صوتيه من الشاشه نفسها بحتاج ان انا في البدايه اقول هاي بيكسبي علشان يبدا المساعد الصوتي يشتغل معاه ويتفاعل معاه ويستجيب لي هاي بيكسبي نتفليكس زي ما، 9999 ، واضح كده اول ما قلت بدا يتفاعل معايا او بدا يستجيب لي واول م.ا قلت نتفليكس بيبدا يفتح معايا تطبيق هنا هنشوف نقفل الشاشه وننفذ امر صوتي والشاشه مقفوله ونشوف الشاشه هتنفذ ولا ل، 1010 ،ا كده بنقفل الشاشه احنا بننفذ.

 اوامر صوتيه بدون استخدام الريموت كنترول هنجرب بقى والشاشه مقفوله ونشوف امر صوتي من خلال الشاشه نفسها هاي بيكس بي يوتيوب والشاشه مقفوله انا اق، 6545 ،در ادخل على التطبيق ومنصه اليوتيوب مباشر بدون الحاجه ان انا افتح الشاشه في الاول او ان انا انفذ اكثر من امر صوتي فده شيء يعني ممتاز انا بقول ان الميزه دي والخاصيه دي، 9856 ، مهمه جدا مش بس كده ده انا اقدر. اتحكم في كل الاجهزه اللي سمارت وادير كل الاجهزه اللي سمارت اللي موجوده معايا في المكان من خلال المساعده من اللغه ل.

2222



كن لا توجد اللغه العربيه جميل في المساعد الصوتي بيكسبي انك انت مش محتاج تقول الجمله كامله او السؤال كام يعني مثلا فبيدخلني على الطقس على طول او بيجاو، 5645 ،بني على حاله الطقس لو قلت مثلا تايم بيقول لي الوقت مش شرط اقول هو التايم كايرو لا انا مجرد ما هو بيقدر يجيب لي الوقت زي ما قلنا دلوقتي مثلا الانبياء في عدد الطبيعيه والجميله، 2579 ، على شاشات سامسونج الشاشه اللي معنا كانت شاشه. سامسونج الكيوبي من شاشات سامسونج انتاجومستمره معانا انتاجا فيمقاسبوصه والسلام عليكم ورحمه الله.

 وبركاته هاي بيكسبي تيرن اوف السلام عليكم ورحمه الله فيديو جديد هنتعلم فيه ازاي نقدر نعرف عدد ساعات التشغيل في شاشات سامسونج ومعرفه عدد ساعات الت، 4593 ،شغيل بيفيد في حاجات كثير لو انت هتشتري شاشه مستعمله وحابب تعرف عدد ساعات تشغيل الشاشه علشان عمر الشاشه اللي موجوده معاك فبتبدا انك انت تدخل وتشوف عدد ، 4589 ،ساعات التشغيل الحاجه الثانيه انت لو عندك شاشه وحابب تعرف الشاشه دي اشتغلت. كم ساعه معاك علشان تقدر تحدد استهلاكك فتقدر انك انت تدخل تعمل نفس الخطوات.


3333


 والطريقه اللي احنا نتكلم عنها كمان الحاجه الثالثه لو انت اشتغلت شاشه جديده وعندك شك في ان التاجر او المعرض كان مشغلها في العرض وعاوز تتاكد ومحتاج ان، 3459 ،ك انت تتاكد ان الشاشه جديده وما اشتغلتش قبل كده فبتبدا تدخل تشوف عدد ساعات التشغيل والطريقه اللي هنقولها بتنفع على كل شاشات سامسونج انا محمد علي ما تنساش الاشتراك في ال، 4586 ،قناه والاعجاب بالفيديو لو عندك اي سؤال اكتبه لي في التعليقات وان شاء الله هنجاوب عليه لو. محتاج تعرف عدد ساعات التشغيل في شاشات سامسونج فتدخل .

في القوائم السريه للشاشه وقائم السريه لشاشات سامسونج بتحتاج الريموت سامسونج العادي والريموت ده متوفر وموجود في الاسواق وموجود في المحلات وسعره ، 2153 ،رخيص من السهل انك انت تحصل عليه في طريقه ثانيه للدخول في القوائم السريه عن طريق التليفون او الهاتف وهنخصص لها فيديو ان شاء الله مستقله هنتعلم ازاي نقدر ندخل في الق، 4573 ،وائم السريه لشاشات سامسونج عن طريق التليفون او الهاتف في الفيديو النهارده هنعرف عدد ساعات التشغيل من داخل. قوائم السريه والقوائم السريه هنفتحها بريموت.


4444


 سامسونج العادي اللي موجود معانا هنقفل الشاشه من الباور وبعد كده هنيجي من الريموت اللي موجود معانا بنضغط انفو والشاشه مقفوله على وضع السند باي ه، 1234 ،نبدا ننفذ نضغط انفو بعد كده منيو بعد كده ميوت وهنا نضغط باور هتشتغل معانا الشاشه وبعد ما تشتغل الشاشه بثواني هنلاقي تبدا تفتح معانا القوائم السريه زي المظاهر قدامك كده فتحت ، 3258 ،معايا القائمه السريه القائمه السريه اللي موجوده عندك بالنبه ان مليانه بكتير من الاعدادات من الخطر انك انت تعدل في اي شيء من. الاعدادات اللي موجوده من درسك بدون معرفه او بدون علم الخطوات اللي بنقولها في الشرح تنفذها بنفس الطريقه وما تحاولش انك انت تغير في اي حاجه ثاني في اي.

 شاشه او اي جهاز تصور القوائم بالتليفون في الاول علشان لو غيرت في اي من الاعدادات تقدر انك انت ترجع تاني للتليفون وللصور اللي موجوده معاك وترجعه، 4567 ،ا لاعدادات المصنع او الاعدادات الافتراضيه فتحت معايا القوائم السريه ازاي اقدر اعرف عدد ساعات التشغيل اول حاجه انا هنا بستخدم في الريموت الاسهم يمين وشمال وفوق وت، 3481 ،حت للتنقل بين. القوائم وسلكت او اوكي للدخول في القوائب بننزل عند اس في سي سي اللي موجوده اس في سي اللي موجوده معانا بعد كده   او سلكت هنا بنيجي ندخل في ثاني اختيار انفو ثاني اختيار عندي انفو بندخل اوكي او سلكت.


هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

التنقل السريع